Ce este Google AdWords? Google AdWords explicat simplu

 Ce este Google AdWords? Cum functioneaza licitatiile AdWords ?

Google AdWords este sistemul eficient de publicitate in care poti licita pentru anumite cuvinte cheie si astfel iti poti promova anuntul intr-un mod rapid in fata clientilor interesati de serviciile sau produsele pe care le oferi. Din moment ce tu vei investi in click-uri, Google va avea profit din cautarile utilizatorilor.

Google va numara click-urile facute pe anunturile tale si te va taxa pentu fiecare click. De asemenea, acesta numara impresiile si iti spune pur si simplu cat de des a fost afisat anuntul tau atunci cand utilizatorii au cautat dupa cuvantul cheie respectiv.

Daca vei imparti click-urile pe afisari, vei obtine rata de click ( click-through-rate, CTR). Aceasta reprezinta doar procentul de utilizatori care au ajuns pe pagina ta, deoarece au accesat anuntul tau. Acest lucru este important, pentru ca rata click-urilor iti indica care dintre anunturi functioneaza bine si care nu.

Google AdWords este ca o casa de licitatie. Trebuie sa setezi un buget si o suma de licitare. Suma de licitare stabileste cat esti dispus sa platesti pentru fiecare click. Daca suma licitata maxima este de 2$, Google va afisa anuntul tau numai daca ceilalti participanti nu vor licita mai mult.

Google doreste sa isi maximizeze veniturile, deci, desigur, vor afisa anuntul companiei care liciteaza cea mai mare suma pentru respectivul cuvant cheie, presupunand ca toti ofertantii au acelasi scor al calitatii.

Cu toate acestea, daca ceilalti liciteaza mai putin pentru cuvantul cheie pentru care doresti sa apara anuntul tau, Google nu-ti va retine suma licitata maxima. El optimizeaza impresiile si sumele licitate. Prin urmare, este posibil sa ajungi sa platesti mai putin de 2$.

Astfel, costul per click, poate fi mai mic decat suma maxima licitata, mai ales daca anuntul tau produce un scor de calitate bun. Aceasta este o masura bazata pe experienta pe care o are utilizatorul cand ajunge pe pagina ta, relevanta site-ului si a anuntului tau.

AdWords functioneaza intr-adevar?

In functie de competitivitatea cuvintelor cheie pentru care licitezi si relevanta respectivului cuvant, AdWords poate sa functioneze pentru afacerea ta sau nu. Pentru majoritatea afacerilor, s-a descoperit ca Google AdWords este extrem de eficient, atata timp cat acestea nu isi risipesc banii pe cuvinte cheie gresite sau nu au anunturi slabe cu click-uri putine.

Cum functioneaza Google AdWords?    

Fiecare cuvant cheie din contul tau va avea propriul scor de calitate. Deci, chiar si doua cuvinte cheie din acelasi grup de anunturi pot avea scoruri de calitate diferite.

Deci, acesta este primul factor pe care il cauta: relevanta.

Spre exemplu, consideram ca cineva cauta “Masini de inchiriat”. Ce expresii cheie crezi ca vor avea cel mai mare scor?

1.”Masini de inchiriat Bucuresti”

2.”Inchirieri tractoare”

Ar trebui sa fie simplu, corect? Chiar daca sunt inrudite, una din ele este evident o alegere mai potrivita. Totusi, acelasi lucru se intampla intr-o campanie cand folosesti expresii cheie, precum:

1.”Masini de inchiriat”

2.”Cost masini de inchiriat”

3.”Masini de inchiriat in Bucuresti”

In cazul acesta, toate sunt destul de relevante. Dar, depinzand de popularitatea fiecaruia, in mod ideal, vrei sa fii cat mai concret posibil.

Pentru ca cel de-al doilea factor este rata click-ului (CTR).

Anunturile tale vor primi vizualizari si click-uri in timp real. Rata click-urilor reprezinta calculul vizualizarilor prin click. O rata mai mare inseamna ca relevanta anuntului si a cuvintelor cheie este mai buna decat a competitorilor, ce au o valoare CTR mai mica.

Apoi, va fi luat in considerare istoricul contului tau. Este o parte destul de nesemnificativa, dar totusi joaca un rol important in ajutarea Google-ului de a determina daca esti legitim, daca ai un brand credibil si produse si servicii de calitate.

AdWords este o licitatie intr-adevar. Dar, daca o realizezi corespunzator, te poti pozitiona in top, in timp ce vei plati cel mai putin. De multe ori se revine la scorul de calitate (Quality Score) si la clasarea anuntului (Ad Rank).

Ad Rank reprezinta scorul de calitate inmultit cu suma licitata maxima pe care ai selectat-o, iar asta, in teorie, este ceea ce dicteaza pozitia pe care o sa apari.

Asadar, Google AdWords va evalua maximul pe care l-ai licitat+ scorul de calitate + clasarea anuntului si le va compara cu competitorii taic- totul intr-o fractiune de secundac- pentru a determina cat vei avea de plata.